HomeHome  PortalPortal  RegisterRegister  Log in  

Share
 

 cb radio retro fun

Go down 
AuthorMessage
mk1mel
Keyboard Warrior
mk1mel

Number of posts : 242
Ride : mk1 golf & mk3 16v golf
Registration date : 2009-05-05

cb radio retro fun Empty
PostSubject: cb radio retro fun   cb radio retro fun EmptyFri Oct 09 2009, 20:26

ive bought a cb radio for my mk1 golf to go with the retro theme and i forgot how much fun they are,truckers will tell you where every cop and cameras are and where all the greasy spoons are,bonus.
we all should get one for meets and shows etc,what do you all reckon?
Back to top Go down
Bara Caws
Keyboard Warrior
Bara Caws

Number of posts : 235
Ride : Golf GT TDi 110
Registration date : 2009-03-07

cb radio retro fun Empty
PostSubject: Re: cb radio retro fun   cb radio retro fun EmptyFri Oct 09 2009, 20:32

Got one in the garage!


Ill try and work it in somehow!
Back to top Go down
Cymro
VAG Wales Admin
Cymro

Number of posts : 2222
Ride : Mk2 Polo "Fern", Kia Sportage
Registration date : 2008-03-26

cb radio retro fun Empty
PostSubject: Re: cb radio retro fun   cb radio retro fun EmptyFri Oct 09 2009, 20:34

Did think about one for the same reason as you. had a scanner years back for listening into radio chatter, saved my arse a few times as it picked up the police band (before they changed to the Tetra system).

I think it would be a good idea as you can pick up a decent basic system for about 50 from maplin.

_________________
"If my calculations are correct, when this baby hits eighty-eight miles per hour... you're gonna see some serious shit"

McLOVIN - RE: Polo Show 2011 - There was a ginger alert at the gate?? Man that place is well ahead of the times, next they'll be installing gas fittings into the shower heads in the gingers showers...

cb radio retro fun BannerOEM2-crop
Back to top Go down
mk1mel
Keyboard Warrior
mk1mel

Number of posts : 242
Ride : mk1 golf & mk3 16v golf
Registration date : 2009-05-05

cb radio retro fun Empty
PostSubject: Re: cb radio retro fun   cb radio retro fun EmptyFri Oct 09 2009, 20:56

go for it,gotta learn all the jargon all over again,we could use our usernames for our handle.
Back to top Go down
Cymro
VAG Wales Admin
Cymro

Number of posts : 2222
Ride : Mk2 Polo "Fern", Kia Sportage
Registration date : 2008-03-26

cb radio retro fun Empty
PostSubject: Re: cb radio retro fun   cb radio retro fun EmptyFri Oct 09 2009, 21:13

at uni my cb name was Greasy Weasel, reason being is i got pulled in by half the cops in north wales and always got away with it. Laughing

_________________
"If my calculations are correct, when this baby hits eighty-eight miles per hour... you're gonna see some serious shit"

McLOVIN - RE: Polo Show 2011 - There was a ginger alert at the gate?? Man that place is well ahead of the times, next they'll be installing gas fittings into the shower heads in the gingers showers...

cb radio retro fun BannerOEM2-crop
Back to top Go down
Martian
Scene Mincer
Martian

Number of posts : 601
Ride : MK2F polo Saloon
Registration date : 2009-05-16

cb radio retro fun Empty
PostSubject: Re: cb radio retro fun   cb radio retro fun EmptyFri Oct 09 2009, 21:30

hmmm...might try and get hold of one haha
Back to top Go down
owe
Keyboard Warrior
owe

Number of posts : 179
Ride : renault 5 gt turbo
Registration date : 2008-11-30

cb radio retro fun Empty
PostSubject: Re: cb radio retro fun   cb radio retro fun EmptyFri Oct 09 2009, 22:00

14 a roger
Back to top Go down
OwainMK1
VAG Whore
OwainMK1

Number of posts : 1464
Ride : MK1 Golf Gti + MK5 Golf Gti
Registration date : 2009-05-17

cb radio retro fun Empty
PostSubject: Re: cb radio retro fun   cb radio retro fun EmptyFri Oct 09 2009, 22:57

hah, we used to have sum on way to royal welsh, roads are a nightmare all windy an shiznit. Used to let each other know of any incoming traffic, so we could overtake on bends an stuff. Wud be fun to have one again lol
Back to top Go down
lowrider
Scene Mincer
lowrider

Number of posts : 553
Ride : Mk1 golf, skyline drift machine!
Registration date : 2008-03-10

cb radio retro fun Empty
PostSubject: Re: cb radio retro fun   cb radio retro fun EmptySat Oct 10 2009, 00:30

thought it'd be opropriate to put a link to the best cb song ever hahaha

https://www.youtube.com/watch?v=japnS7kn6FQ

anyone know these guys? proper sound lads. playing in hendre on november 6th. always a fun gig Very Happy
Back to top Go down
GazzaBangor
Keyboard Warrior
GazzaBangor

Number of posts : 59
Ride : Black MKI GTI Convertible
Registration date : 2009-09-27

cb radio retro fun Empty
PostSubject: Re: cb radio retro fun   cb radio retro fun EmptySat Oct 10 2009, 07:47

Sound's like a good idea! I have one sitting in me shed and have been contemplating setting it up again for the last 2 years!!!

14 for a copy!!!
Back to top Go down
Sparky
VAG Resident
Sparky

Number of posts : 399
Ride : VW Golf GTI MK3 8V
Registration date : 2009-05-28

cb radio retro fun Empty
PostSubject: Re: cb radio retro fun   cb radio retro fun EmptySat Oct 10 2009, 08:45

I want to watch Smokie and The Bandit now. Very Happy
Back to top Go down
gti-dude
Keyboard Warrior
gti-dude

Number of posts : 164
Ride : corrado g60 & seat leon cupra
Registration date : 2009-05-28

cb radio retro fun Empty
PostSubject: Re: cb radio retro fun   cb radio retro fun EmptySat Oct 10 2009, 12:51

i use them on a regular basis, good laugh at times Very Happy
Back to top Go down
catdubx
Keyboard Warrior


Number of posts : 127
Ride : Seat Ibiza
Registration date : 2009-05-18

cb radio retro fun Empty
PostSubject: Re: cb radio retro fun   cb radio retro fun EmptyTue Oct 13 2009, 21:11

gotta love that valleum song! ginger guy beans is my neighbour haha
Back to top Go down
lowrider
Scene Mincer
lowrider

Number of posts : 553
Ride : Mk1 golf, skyline drift machine!
Registration date : 2008-03-10

cb radio retro fun Empty
PostSubject: Re: cb radio retro fun   cb radio retro fun EmptyTue Oct 13 2009, 21:23

catDUB wrote:
gotta love that valleum song! ginger guy beans is my neighbour haha

quality ye! i been good mates with beans for years. what a sound lad.
Back to top Go down
catdubx
Keyboard Warrior


Number of posts : 127
Ride : Seat Ibiza
Registration date : 2009-05-18

cb radio retro fun Empty
PostSubject: Re: cb radio retro fun   cb radio retro fun EmptyWed Oct 14 2009, 18:03

yeah, ive known beans for years, warby the bass player drives a breadvan!
Back to top Go down
Sponsored content




cb radio retro fun Empty
PostSubject: Re: cb radio retro fun   cb radio retro fun Empty

Back to top Go down
 
cb radio retro fun
Back to top 
Page 1 of 1
 Similar topics
-
» Micron Radio Control
» Radio Reporter Needed
» Rhino Radio?
» Retro Fly-in
» Moose overhead radio unit

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
VAG Wales :: VagWales Chat :: General Chat-
Jump to: